Вибіркові дисципліни кафедри історії Центральної та Східної Європи і спеціальних галузей історичної науки
Навчальна дисципліна
|
Викладач
(лекції) |
Викладач
(семінарські заняття) |
Спеціальність, де читається | Курс, семестр | Анотації | |
Слов’яни і європейська цивілізація
|
Кобильник Роман Васильович
|
Кобильник Роман Васильович
|
Історія | ІІІ (1
семестр) |
Знати:
– основні тенденції суспільно-політичного та соціально-економічного розвитку європейської спільноти; – особливості трансформаційних процесів у слов’янських країнах; – шляхи та методи інтеграції слов’янських країн в структури Європейського Союзу (ЄС); – результати і наслідки перебування слов’янських країн Центрально-Східної Європи в рамках ЄС; – особливості взаємовідносин України з слов’янськими країнами.
Вміти: – збирати, систематизувати в використовувати джерельно-монографічний матеріал при підготовці до занять з даного курсу; – аналізувати етапи і шляхи інтеграції слов’янських країн в ЄС; – проаналізувати і оцінити позитивні і негативні сторони перебування слов’янських країн в ЄС; – застосовувати методи наукового дослідження при вивченні даної дисципліни.
Компетенції соціально-особистісні: знання і розуміння сутності понятійно-категоріального апарату сучасних міжнародних відносин; здатність та сприйняття аналізу державного розвитку слов’янських країн на сучасному етапі; Здатність виокремлення і синтезу ознак зовнішньополітичної діяльності слов’янських країн; знання головних міжнародних та загальноєвропейських організацій та їх призначення.
Загально-наукові компетентності: – базові знання галузі новітньої історичної науки, політології та міжнародних відносин – базові уявлення про комплекс наукових досліджень з історії слов’янських країн
Інструментальні компетентності: – навички визначення кризових етнополітичних факторів; – дослідницькі навички; – навички аналізувати основні напрями внутрішньої і зовнішньї політики слов’янських країн на сучасному етапі;
Професійні компетентності: вміння аналізувати історичні процеси, події, факти; здатність здійснювати порівняльний аналіз євроінтеграйіних процесів в слов’янських країнах.
|
|
Євроінтеграційні процеси в країнах Центрально-Східної Європи
|
Кобильник Роман Васильович
|
Кобильник Роман Васильович
|
Історія | ІV (1
семестр) |
Знати:
– основні тенденції суспільно-політичного та соціально-економічного розвитку європейської спільноти на сучасному етапі; – особливості трансформаційних процесів у країнах Центрально-Східної Європи після краху тоталітарної системи; – шляхи та методи інтеграції країн Центрально-Східної Європи в структури Європейського Союзу (ЄС); – результати і наслідки перебування країн Центрально-Східної Європи в рамках ЄС; – особливості взаємовідносин України з країнами Центрально-Східної Європи в умовах їх інтеграції в ЄС.
Вміти: – збирати, систематизувати в використовувати джерельно-монографічний матеріал при підготовці до занять з даного курсу; – аналізувати етапи і шляхи інтеграції країн Центрально-Східної Європи в ЄС; – проаналізувати і оцінити позитивні і негативні сторони перебування країн Центрально-Східної Європи в ЄС; – застосовувати методи наукового дослідження при вивченні даної дисципліни.
Компетенції соціально-особистісні: знання і розуміння сутності понятійно-категоріального апарату сучасних міжнародних відносин; здатність та сприйняття аналізу державного розвитку країн Центрально-Східної Європи на сучасному етапі; здатність виокремлення і синтезу ознак зовнішньополітичної діяльності європейських країн; знання головних міжнародних та загальноєвропейських організацій та їх призначення.
Загально-наукові компетентності: – базові знання галузі новітньої історичної науки, політології та міжнародних відносин – базові уявлення про комплекс наукових досліджень з історії країн Центрально-Східної Європи
Інструментальні компетентності: – навички визначення кризових етнополітичних факторів; – дослідницькі навички; – навички аналізувати основні напрями внутрішньої і зовнішньї політики країн Центрально-Східної Європи на сучасному етапі;
Професійні компетентності: вміння аналізувати історичні процеси, події, факти; здатність здійснювати порівняльний аналіз євроінтеграйіних процесів в країнах Центрально-Східної Європи.
|
|
Історичні портрети політичних і громадських діячів слов’янських країн
|
Вітенко Микола Дмитрович | Вітенко Микола Дмитрович | Історія | ІІІ
(2 семестр) |
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати · основні принципи і методи написання біографій відомих особистостей; · роль і місце особистості в світовій історії у трактуванні філософів різних історичних епох; · особливості написання біографій в цілому і представників слов’янських країнах зокрема; · імена і прізвища основних громадських та політичних діячів словянських народів від епохи раннього середньовіччя до сьогодення, їхню національну приналежність, основні віхи біографії; · відповідну історичну та біографістичну термінологію.
вміти · аналізувати історичні процеси, події, факти; · брати участь у дискусіях на суспільно-історичні теми; · формувати сучасну історико-політичну культуру, свою громадську позицію щодо оцінок життя та діяльності політичних та громадських діячів, аналізувати їхні особисті та професійні характеристики; · користуватися категорійно-понятійним апаратом історичної науки, історичними джерелами та довідниковими матеріалами з історії країн Центрально-Східної Європи, всесвітньої історії. використовувати здобуті знання під час науково-дослідної роботи, написання самостійних наукових досліджень – рефератів, курсових, бакалаврських, дипломних, магістерських робіт тощо.
Компетенції соціально-особистісні: – знання і розуміння сутності понятійно-категоріального апарату сучасних міжнародних відносин; – здатність та сприйняття аналізу державного розвитку слов’янських країн на сучасному етапі; – здатність виокремлення і синтезу ознак зовнішньополітичної діяльності слов’янських країн; – знання головних міжнародних та загальноєвропейських організацій та їх призначення.
Загально-наукові компетентності: – базові знання галузі новітньої історичної науки, політології та міжнародних відносин – базові уявлення про комплекс наукових досліджень з історії слов’янських країн
Інструментальні компетентності: – навички визначення кризових етнополітичних факторів; – дослідницькі навички; – навички аналізувати основні напрями внутрішньої і зовнішньї політики слов’янських країн на сучасному етапі;
Професійні компетентності: – вміння аналізувати історичні процеси, події, факти; здатність здійснювати порівняльний аналіз євроінтеграйіних процесів в слов’янських країнах. |
|
Соціально-економічний розвиток слов’янських країн у ХVІІІ – поч. ХХІ ст. |
Вітенко Микола Дмитрович | Вітенко Микола Дмитрович | Історія | ІV
(2 семестр) |
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати · основні епохи в історії людства та їх хронологію; · роль і місце суспільства і економіки в світовій історії; · особливості функціонування економічних процесів в цілому і в слов’янських країнах зокрема; · хронологію основних етапів економічних перетворень в слов’янських країнах наприкінці XVIII – на початку ХІХ ст.; · основні причини і наслідки економічних реформ і соціальних перетворень у слов’янських країнах у ХІХ ст.; · діяльність виданих реформаторів, особливості їхніх економічних програм перетворень; · відповідну історичну термінологію з соціально-економічної історії.
вміти · аналізувати історичні процеси, події, факти; · брати участь у дискусіях на суспільно-історичні теми; · формувати сучасну історико-політичну культуру, свою громадську позицію щодо соціально-економічних перетворень, подій в економіці різних країн світу і зокрема в Україні; · користуватися категорійно-понятійним апаратом історичної науки, історичними джерелами та довідниковими матеріалами з історії країн Центрально-Східної Європи, всесвітньої історії. використовувати здобуті знання під час науково-дослідної роботи, написання самостійних наукових досліджень – курсових, бакалаврських, дипломних, магістерських робіт тощо. Загально-наукові компетентності: – базові знання галузі новітньої історичної науки, політології та міжнародних відносин – базові уявлення про комплекс наукових досліджень з історії слов’янських країн
Інструментальні компетентності: – навички визначення кризових етнополітичних факторів; – дослідницькі навички; – навички аналізувати основні напрями внутрішньої і зовнішньї політики слов’янських країн на сучасному етапі;
Професійні компетентності: – вміння аналізувати історичні процеси, події, факти; здатність здійснювати порівняльний аналіз євроінтеграйіних процесів в слов’янських країнах |